torsdag 4 april 2013

POSITIVT / NEGATIVT

Hej! :)

Vi skall berätta om positiva och negativa lärningssätt,
 och positiva och negativa saker i lärarna!
 
 
POSITIVT/NEGATIVT
 
timmen
 
För det första, eleverna lär sig mycket bättre via filmer/bilder än att läraren tjatar en kvart till en halv timme av samma sak, och sen säger att "nu skall ni jobba".
Eleven fåkuserar sig mycket mer på en power point, film eller bilder än att läraren pratar en halvtimme av det vad vi skall göra. Eleven gillar, lär sig mer av uppgiftpapper än att läsa t.ex 4-6 sidor i en bok. För det andra, sitt-årdingen hjälper ingenting, t.ex om en pojkgrupp brukar sitta bak i klassen och sen blir splittrade p.g.a sittårdingen, då pratar de bara över hela klassen.
 
 
 
 lärare
 
Eleven gillar mer lugna lärare, som har humor och tar inte allt på allvar.
I elevens synvinkel blir läraren mycket trävligare om läraren inte tvingar eleven t.ex att gå fram i klassen och framföra någonting, läsa/översätta en text för alla utan egen vilja. När eleven t.ex hjälpt till eller varit aktiv på timmen, och får bravo på wilma av det, så motiveras han/hon att hjälpa/vara aktiv i fortsättningen också.
 
 
Made by:
Jessica & Emily 7a