torsdag 14 februari 2013

Ny start!

Skolan börjar igen efter sportlovet, men på ett nytt fräscht ställe, skönt kan ju vissa tycka, men jag kommer nog att sakna det "gamla borgare", där hann jag tillbringa hela sjuan och en del av åttan sedan rakt in till stan. Här har jag tyckt att allt förutom kloaklukten och det iskalla golvet varit helt okej, nära till stan, en timme kortare skoldag än vad vi hade innan osv... Flyttandet har ju också varit en ganska så positiv sak, innan vi stack iväg in till stan så minns jag att vi  fick mjukt bröd varje dag och 2 timmars skoldagar, men nu när flytt nummer 2 är på gång så är det bara 2 timmars skoldag, inget mjukt bröd :( Sen har man ju läst tidningen, visst blir man imponerad av alla fina ytor som fotats in i Vasabladet, men man hoppas ju att det färdiga resultat skall innehålla soffor och bänkar och inte bara vita, nya golv. Jag tycker att det skall bli jätte kul att få se ett nyare borgare, som ingen i min familj sett innan mej, som rustats upp och blivit en ljusare och modernare skola. Förhoppningsvis har man också satsat på elevernas skåp så att jumppa kassen ryms in den dag man får använda det nya gymmet på gymnastiktimmen. Snart kommer jag att ha sett borgare på tre olika sätt: gamla borgare, tillfälliga borgare och nya borgare och efter det här kommer jag att avsluta min tid i grundskolan, efter att gått runt i tre olika korridorer...

Ellen Norrback 9B